LilySlim Weight loss tickers

onsdag 17 november 2010

Pedagogisk mamma?

Har precis sovit ner Arvid, han somnar så fort man lägger sitt ansikte tätt tätt tätt intill hans. Han tycker det e mysigt han lillpruppas.

Nu håller jag på med lite lunch åt sessan min. Fiskpinnar o potatis bidde det. Eller rättare sagt hon ville ha det. Och säger hon att hon vill ha det då passar jag på o göra det för hon äter ju så dåligt annars...

Imorn är det fotografering på dagis. Maja är bara lite grusig i ögonen på morgonen, mer som vanligt morgonskräp som man brukar ha. Så vi åker nog in o fotar imorn. Arvid är bättre i sina ögon iaf - skönt.

Ja vad kan jag mer skriva om då? tjjjaa, håller ju på o plockar som vanligt. Plockar undan babygymmet & babysittern. Det används inte längre så då är det bara dumheter att det ska stå framme o skräpa!
Slängt gamla blommor, burit ut kartong i "rödhuset" (ett hus som vi använder som förråd). Ska väl till o hänga tvätten snart oxå.
Varför slipper man aldrig undan såna här grejer för? Anders plockade undan alla grejer igår, men likförbannat så finns det grejer att plocka undan idag?


Maja skulle ge Arvid gröt förut.
Satte på han en haklapp som Arvid slet av sej. Varpå Maja säger, eller rättare sagt halvt skriker: Men Arvid!! Nu blir jag förbannad på dej!!

Undrar var hon får det ifrån? nej nej, inte jag heller. Jag är en väldigt pedagogisk mamma....

Inga kommentarer: