LilySlim Weight loss tickers

söndag 10 oktober 2010

Vinnarskalle

Det kan inte hjälpas... men jag får sån djävulsk vinnarskalle när det gäller sport alltså! Förlora finns inte i min värld- vinna vinna vinna!
Det va första gången vi va där för både mej o Jenny.

Tjejen som håller i spelet: Ja, det här e ju bara på skoj
Jag: Skoj? Det är aldrig på skoj när det gäller sport...

Två lag. 4 spelare i mitt och 5 spelare, varav 1 är kille, i det andra. 3 spelare på plan, det vill säga vi har 1 avbytare och det andra laget 2. Vi hade såna där minimål oxå ska tilläggas...

Spelet kör igång, bollen kommer mot väggen och jag springer dit. Bakom min rygg dyker tjejen upp. Jag skjuter ut röven o skyddar mej o bollen. Hon svär o trycker tillbaka vilket resulterar i att jag trycker tillbaka ännu mer. Då vräker hon ur sig: Är det nån jävla brottningsmatch det här eller?
Ja och det triggar ju bara mej ännu mer!!
Spelet fortsätter o helt plötsligt får jag höra att jag slog en tjej på benet (vilket jag inte märkte).  "Man får inte slåss på benen, så spelar inte vi i alla fall". Oj säger jag de va inte meningen, förlåt. Hon och en till fortsätter älta detta så jag vräker ur mig: Men FÖRLÅT har jag ju sagt!
Stackars grannen (som va i mitt lag) fick en klubba i fejjan av motståndarna - men de va det ingen som sa någe om!

Så tacklas, höga klubbor och målvakt det fick bara dom ha tydligen...
Hela matchen så stog killen i deras minimål. Hur enkelt är de o göra mål med ett par jättefötter som täcker hela målet?
Så Jenny frågade - jo hur är det de här med målvakt, får man ha det eller?
Öh..jo. det gick väl för sig. Men när Jenny sedan ställde sig i vårt mål så blev det jäkla massa klagomål...

Trots allt så var vi det bästa laget (mitt lag e alltid bäst) och sen blev det sista målet vinner. Och vem gjorde det avgörande målet? joooo JAAAAAG! Och efter jag prickat in det så vrålar jag: Jaaaaaa! Haha, snacka om o psyka dom lite... Som sagt - jag kan inte hjälpa det. Vinnarskallen smiter liksom fram....

Tror ni man är välkommen tillbaka nästa söndag? =)

Känner redan nu att min kropp kommer göra ont imorn.... jättejätte ont...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men guuu va kul me innebandy!!! De är en roli sport att hålla på me de. var håller ni till? Hoppas allt är bra me er alla Kram J

Lollo sa...

hahaha..YOU GO JOSSAN!! HO HO HO!!!!