LilySlim Weight loss tickers

fredag 17 december 2010

Bakning & ett gäng bilder

Igår bakades det igen här hemma. Det blev nötkakor. Några dekorerade med nöt andra med både nöt o choklad. Blev konstigt ljus på kakorna när dom knäppte...
Sen på kvällen gjorde jag saffransskorpor, suuuupergoooda! Så idag blir det chokladosbolls. Sen är jag nog nöjd.... tror jag. Vet inte riktigt vad som flugit i mej som bakat så mycket denna jul.

  • schackrutor
  • nötkakor
  • mandelmassa kakor
  • knäck
  • pepparminttryffel
  • vitchoklad med kokos & citronsafts bollar
  • puffcola
  • rischoklad
  • saffransskorpor
  • saffranssockerkaka
  • lussebullar
  • saffransbullar med mandelmassa
  • pepparkakor
  • chokladbollar
Oj oj oj, det vart en hel del. Men det är ju så roligt att baka ju! =)

Glá ungen min!

Äntligen! Lite enklare att ta sej upp i krypställning utan bysser.

Suddig bild på världens finaste tomtetjej
 när vi
är på luciafirande på dagis.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Är på G att också baka saffransbiscotti nu och kommer nog behöva gömma dem hos grannen för att inte äta upp dem innan jul. Allt annat har jag redan tryckt i mig. Konstigt att man gått upp allt i vikt igen? :/
Det såg jäkligt gott ut i alla fall dina nötcookisar.
Tack för kortet på sötfisen! Först fattade jag inte riktigt varför vi fick ett tackkort, har de redan öppnat julklappen tänkte jag... kokoooo. Vi har ju varit på dop :D

mamma sa...

meen va mycket gottigotti,vi kommer å fikar när ja har blivit bättre så ja kan trycka i mej av alla sortran.Jiiiha

Anna W sa...

Åh vad mycket gott du bakat! :)

Förresten, grattis till oss som haft körkortet i 7 år idag. (För jag har för mig att vi tog det samtidigt...)