LilySlim Weight loss tickers

lördag 8 januari 2011

Lite om allt

Det känns som det e så mycket jag har velat skriva om men det har ändå inte blivit av för när jag sätter mej vid datorn så vet jag helst plötsligt inte va jag ska skriva.

Mamma o Pappa kom ner en sväng idag. Pappa ville se Arvids små framsteg. Men som vanligt när mormor o morfar är i närheten så blir Arvid liksom helt still. Han låter inte, han rör sej knappt. Ja jag vet inte vad det beror på, kanske mommes ljudnivå? =)

Kan inte fatta att Arvid redan är 8 månader!! Jisses va fort tiden går alltså. Kan ju berätta för er nyfikna vad som händer i hans liv just nu.
Han kryper bakåt, i sängen kan han krypa framåt. han ska nog bara komma på det här med arm o ben rörelserna. Sen går det nog framåt ska ni se!
Tar sej från liggande till krypposition och från kryp till sittandes. Drar sej upp på knäna och en gång har han lyckats dragit sej upp helt i sängen.
Storasyster är helt klart en favvo - det händer mycket när hon är i farten.
Har fått två små risgryn nertill.
Är tjurig som få när det gäller att sova för natten.
Är väldigt förtjust i en stor mjukisboll han fick i julklapp.
Känns som det tar 1 timme för att få på han kläderna på morgon för ungen ligger aldrig still ju!

Igår sa Maja: Arvid är en snygging, han är så fräsch!
Haha, vart får hon alla ord ifrån?

Pratade med syster i das mobile förut och vi skämtade om massa saker bland annat dök ordet bullpuppa upp (visst har vi roliga samtal?) Efter det sprang Maja runt och ropade bullpuppa. Varför ska hon höra så himla bra i vissa lägen? Snart tala hon väl om för fröknarna på dagis att mamma har bullpuppa =)

Och vet ni?! Har jag talat om att jag börjar jobba på måndag?! Ahhh! Roligt, spännande o nervöst!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Haha! De är ju så roliga :) Freja var likadan som Arivd när hon var mindre, pratade hur mycket som helst hemma men så fort vi kom till momme blev hon knäpp tyst :)

Anonym sa...

God fortsättning på de nya året. Vilken pysslig syster du har, förrsten. Helt otroligt fina kort har ja sett på hennes blogg!! Man vet var man hojtar till då man behöver ;-) Lycka till på jobbet! Jag börjar mitt nya på mån. ja me :-) Kramiiis /J